Bramki antykradzieżowe – Amersec

LICZNIKI KLIENTÓW W SKLEPACH I MARKETACH – W JAKIM CELU JE MONTUJEMY?

Licznik klientów jest strategicznym narzędziem działalności handlowej, która w ten sposób ma możliwość badania przepływu odwiedzających punkt sprzedaży. Uzyskane informacje są wykorzystywane przy określaniu strategii i inicjatyw marketingowych mających na celu poprawę sprzedaży. American Security Polska oferuje różne rozwiązania skierowane na potrzeby klienta.

Korzyści z zastosowania licznika klientów 

Nowe technologie oferują wiele korzyści przy tworzeniu efektywnej strategii biznesowej. Posiadanie danych o natężeniu odwiedzających, pomaga zdefiniować działania mające na celu zwiększenie sprzedaży, co za tym osiągnięcie większych zysków. Użycie licznika osób jest jednym z głównych sposobów ciągłego monitorowania wejść, zachowania i czasu obecności klientów odwiedzających sklep. Pozwala to na określenie działań operacyjnych odpowiednich do czasu i miejsca.

Liczniki klientów są skutecznym i praktycznym narzędziem do monitorowania osób, a ich zastosowanie może być wykorzystane do licznych celów i w różnych dziedzinach.
Oto niektóre z nich:

Konwersja pomiędzy odwiedzającymi a kupującymi

Jednym z kryteriów, o którym informuje raport kasowy jest całkowita liczba wydanych paragonów, czyli faktyczna ilość osób, które dokonały zakupu w danym okresie. Dane te definiują wyłącznie ile klientów dokonało zakupu, natomiast nie są równoważne z liczbą klientów odwiedzających sklep w tym samym okresie czasu. Porównanie liczby zrealizowanych zakupów z liczbą osób, które odwiedziły sklep, pozwala określić procent konwersji odwiedzającego na klienta. Możliwa jest analiza wyników działalności w różnych godzinach otwarcia, na co wpływ mają przykładowe czynniki: warunki atmosferyczne, zaopatrzenie czy dostępność personelu. Bilans danych statystycznych umożliwia poprawę i zwiększenie wydajności sprzedaży.

Ocena kampanii marketingowych

Celem strategii marketingowej dla biznesu, czy jest on skonstruowany tak, aby być udostępniane online lub śledzić tradycyjne kanały reklamowe, jest sprzedaż. Kontrola współczynnika konwersji między odwiedzającymi a kupującymi, realizowana za pomocą systemu liczenia osób, przynosi bardziej wiarygodne dane do oceny, czy kampania marketingowa zadziałała i w jakim stopniu, dając możliwość interwencji w czasie rzeczywistym w celu poprawy jej skuteczności.

Dezynfekcja i higiena

W tym szczególnym czasie, w momencie zagrożenia zarażeniem spowodowanego epidemią Covid-19, konieczne jest utrzymywanie czystych i zdezynfekowanych pomieszczeń. Kontrola przepływu osób za pomocą licznika klientów pozwala na wyróżnienie największego natężenia ruchu. Jest to komunikat informujący o zwiększonej potrzebie zachowania higieny, w przypadku dostępu do przebieralni w sklepach odzieżowych lub toalet w centrach handlowych.

Planowanie dostaw

Większy napływ odwiedzających prowadzi do zwiększonego zużycia towarów konsumpcyjnych w przypadku świadczenia usług gastronomicznych lub do zmniejszenia ekspozycji na półkach w sprzedaży bezpośredniej. Pomiar frekwencji poprzez proponowany system, pozwala na zaplanowanie zmiany zamówienia niektórych produktów eksploatacyjnych oraz lepsze zdefiniowanie ilości zakupów.

Kontrola działań

Zainstalowanie systemu liczenia osób w firmach franczyzowych lub posiadających wiele sklepów może być kolejną szansą na lepsze ukierunkowanie inwestycji lub zintensyfikowanie działań promocyjnych.

Chociaż główną funkcją systemu zliczania osób jest monitorowanie przepływu ludzi w danym miejscu, jego zastosowania mogą być zintegrowane w różnych obszarach biznesu.

Exit mobile version